Розвиток моторики артикуляційного апарату
Важлива роль у формуванні звуковимови належить чіткій, точній, скоординованій роботі артикуляційних органів, здатності їх до швидкого і плавного переключення з одного руху на інший, а також до утримування заданої артикуляційної пози.
Тому першочергове значення мають усунення порушень в роботі артикуляційного апарату, підготовка його до постановки звуків.
Формування правильних, повноцінних артикуляційних рухів, об’єднання простих рухів в складні артикуляційні уклади різних фонем досягається двома шляхами:
1. Постановкою, потім ретельним відпрацюванням артикуляційних рухів, які відсутні або ж порушені. Це тривала, копітка, складна робота, яка вимагає певного професіоналізму, і виконується вона логопедом з кожною дитиною індивідуально.
2. Систематичною артикуляційною гімнастикою, яка являє собою комплекс правильно виконуваних дітьми, відпрацьованих з логопедом артикуляційних вправ. Основним призначенням артикуляційної гімнастики є розвиток, зміцнення і вдосконалення артикуляційної моторики.
Вказівки до проведення артикуляційної гімнастики
1. Артикуляційна гімнастика проводиться щоденно по 3-5 хвилин кілька разів в день:
а) з логопедом під час індивідуальних занять;
б) з батьками вдома.
2. Виконується артикуляційна гімнастика, стоячи чи сидячи перед дзеркалом, з обов’язковим дотриманням правильної осанки.
3. Необхідно добиватись чіткого, точного, плавного виконання рухів.
4. Спочатку артикуляційні рухи виконуються повільно, але поступово, в міру оволодіння ними, темп артикуляційної гімнастики збільшується.
5. Комплекс артикуляційної гімнастики неухильно ускладнюється і розширюється за рахунок відібраних з логопедом вправ.
6. Кожна вправа виконується від 5 до 20 разів. Кількість повторів зростає в міру вдосконалення артикуляційної моторики паралельно зі збільшенням темпу рухів.
7. Можливим і бажаним є виконання артикуляційної гімнастики під рахунок, під музику, з оплесками і т. д.
Останні коментарі