Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти
З 1 січня 2022 набирає чинність
новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Розповідаємо детальніше


Організація інклюзивного навчання у школах відтепер базуватиметься на концепті “рівнів підтримки”, тобто обсягу підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їхніх освітніх потреб, а не діагнозів. Це – відхід від медичної
моделі інклюзивної освіти й крок до індивідуалізації навчання дитини з особливими освітніми потребами.

“Ухвалення цього Порядку — істотний крок до переходу з медичної на біопсихосоціальну модель інклюзивної освіти, де освітяни нарешті перестануть послуговуватися
медичною термінологією, вживаючи діагнози й нозології, а зосередяться на індивідуальних особливостях і потребах конкретної дитини”- вважає Маріанна Онуфрик, керівниця ГО “Соціальна синергія”.

Якщо дитина за результатами комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку в ІРЦ визнана такою, що має особливі освітні потреби, то в школі має бути створений інклюзивний клас. Це передбачає виділення
фінансування на:





“Запровадження рівнів підтримки значно полегшить розподіл
фінансування у межах “інклюзивної субвенції”, адже досі кошти виділялися в середньому на одну дитину з ООП, в той час, як рівень підтримки може бути дуже різним і коливатися в межах від кількох сотень до десятків тисяч гривень на рік на одну дитину” – переконана експертка.

За заявою батьків, дітям з інвалідністю у закладі освіти можуть надаватися ще й базові соціальні послуги, відповідно до закону “Про соціальні послуги”. Проте – для лише певних категорій отримувачів послуг:


“Надання соціальних послуг для дітей з інвалідністю у закладах освіти може стати проривом як з точки зору інтеграції послуг, так і з точки зору суттєвого збільшення охоплення дітей належними їм послугами. Для прикладу, ця норма, (якщо не дуже зважати на обмеження щодо видів порушень), може сприяти створенню відділень денного
перебування для дітей з інвалідністю, які потребують послуги денного догляду, у школах.” – підсумовує пані Маріанна.

_______________________________
Проєкт “Просвітницька кампанія на підтримку деінституціалізації й попередження інституціалізації дітей з інвалідністю та/або з особливими освітніми потребами” впроваджується за підтримки за підтримки Міністерство соціальної політики України й Фонд Соціального Захисту Інвалідів.
Останні коментарі