Перелік питань на заміщення вакантної посади директора ЗОШ № 8
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти
для складання іспиту кандидатів на заміщення вакантної
посади директора Роменської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 8
1. Право громадян України на освіту.
2. Мова освіти.
3. Складники та рівні освіти.
4. Повна загальна середня освіта.
5. Організаційно-правовий статус закладів освіти.
6. Управління закладом освіти.
7. Типи закладів загальної середньої освіти.
8. Форми навчання. Поняття Державного стандарту загальної середньої освіти.
9. Права та обов’язки педагогічних працівників.
10. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.
11. Освітня програма.
12. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної освіти.
13. Права та обов’язки здобувачів освіти та їх батьків.
14. Зовнішнє незалежне оцінювання.
15. Атестація педагогічних працівників.
16. Державні гарантії здобувачам освіти.
17. Вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника закладу освіти.
18. Педагогічне навантаження вчителя та порядок його встановлення.
19. Трудові відносини у системі загальної середньої освіти.
20. Організація навчання дітей з особливими освітніми потребами.
21. Обов’язки керівника закладу загальної середньої освіти.
22. Трудовий договір. Укладення та підстави розірвання трудового договору.
23. Порядок вивільнення працівників.
24. Види відпусток. Порядок надання щорічних відпусток.
25. Установлення надбавок працівникам закладів освіти.
26. Установлення доплат працівникам закладів освіти.
27. Мета концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року.
28. Ключові компетентності відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року.
29. Шляхи впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року.
30. Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти. (У сфері освітньої діяльності).
ЗРАЗКИ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ
на перевірку професійних компетентностей
для складання іспиту кандидатів на заміщення вакантної
посади директора Роменської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 8
Ситуація 1.
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну. ( у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
Ситуація 2.
Делегація від батьків другокласників звернулась до директора школи з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, обзиває дітей. Мотивуючи свою вимогу тим, що переживають за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора школи?
Ситуація 3.
Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий п’ятикласник, постійно дратує вчительку своїм базіканням та вертлявістю. Не допомогло пересаджування за першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: „Наступного разу без батька або матері на урок не приходь!” Засмучений п’ятикласник кулею вилетів із класу. Вчителька звернулася за порадою до директора школи.
Ситуація 4.
Заступники директора школи мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проекти в закладі освіти, при цьому уміють переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?
Ситуація 5.
Завуч школи, вчитель історії, не підготував вчасно важливі документи, чим створив несприятливу ситуацію у роботі і отримав догану за недобросовісне виконання обов’язків . У той же час стає відомо, що його учень здобув перемогу на олімпіаді всеукраїнського рівня .Чи правильно буде одразу після покарання заохочувати і визнавати заслуги підлеглого?
Ситуація 6.
Територія школи не ізольована від міста. Як результат – на території закладу відпочивають мешканці міста, розпивають алкоголь, палять цигарки, вигулюють собак. Яким чином адміністрація школи може домогтися порядку на території школи?
Ситуація 7.
До Вас, як до директора закладу загальної середньої освіти, прийшли батьки майбутнього першокласника з метою зарахування дитини до першого класу Вашої школи. В ході бесіди з батькам з’ясувалося, що вони проживають за адресою, яка не закріплена за територією обслуговування закладу освіти.
Ваші дії, як керівника закладу освіти, якщо батьки наполягають на зарахування дитини саме до Вашої школи?
Ситуація 8.
До закладу загальної середньої освіти надійшов лист із Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації з пропозицією переглянути розмір надбавки за престижність праці педагогічним працівникам закладу у зв’язку із зменшенням фінансування.
Ваші дії, як керівника закладу освіти, щодо зменшення розміру надбавки за престижність праці з дотриманням вимог чинного законодавства та недопущення соціальної напруги в колективі?
Ситуація 9.
Вас призначили директором закладу загальної середньої освіти, в школі працює Ваша дружина (чоловік) вчителем української мови.
Запропонуйте заходи зовнішнього контролю за врегулюванням потенційного конфлікту інтересів у закладі освіти.
Ситуація 10.
Учень, явно демонструючи своє погане ставлення до кого-небудь з товаришів по класу, говорить: «Я не хочу працювати (учитися) разом з ним».
Як, на Вашу думку, на це повинен відреагувати вчитель?
Останні коментарі